Βασίλης Καρακατσάνης «Γεωγραφικό μήκος & πλάτος 24.5658 / 38.9068». Ατομική έκθεση του εικαστικού στο Δημαρχείο Σκύρου.
Διάρκεια: 17
Ιουλίου – 15 Σεπτεμβρίου 2017
Ιουλίου – 15 Σεπτεμβρίου 2017
Από τις 17
Ιουλίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2017, στους χώρους του Δημαρχείου Σκύρου, παρουσιάζεται μέρος της έκθεσης με τίτλο «Γεωγραφικό μήκος & πλάτος 24.5658 /
38.9068» του ζωγράφου Βασίλη Καρακατσάνη.
Ιουλίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2017, στους χώρους του Δημαρχείου Σκύρου, παρουσιάζεται μέρος της έκθεσης με τίτλο «Γεωγραφικό μήκος & πλάτος 24.5658 /
38.9068» του ζωγράφου Βασίλη Καρακατσάνη.
Από τις 7 Απριλίου έως τις 20 Μαΐου 2017, η
έκθεση παρουσιάστηκε στην Art Πρίσμα
Gallery του Πειραιά, συμμετέχοντας στις παράλληλες εκδηλώσεις των γκαλερί
της Αθήνας & του Πειραιά, Gallery Walk, για την Documenta 14…
έκθεση παρουσιάστηκε στην Art Πρίσμα
Gallery του Πειραιά, συμμετέχοντας στις παράλληλες εκδηλώσεις των γκαλερί
της Αθήνας & του Πειραιά, Gallery Walk, για την Documenta 14…
Ο ζωγράφος ξετυλίγει μέρος της δουλειάς του,
που αφορά την εικαστική καταγραφή της Σκύρου κατά τη διάρκεια του 2016 &
2017, στους χώρους εργασίας του Δημαρχείου, χωρίς επιτήδευση στην ανάρτηση των
έργων & με σκοπό αυτά, να αποτελέσουν αναπόσπαστο αισθητικά κομμάτι της
καθημερινότητας των εργαζόμενων, των συναλλασσόμενων πολιτών με τις υπηρεσίες
του Δήμου & φυσικά των επισκεπτών.
που αφορά την εικαστική καταγραφή της Σκύρου κατά τη διάρκεια του 2016 &
2017, στους χώρους εργασίας του Δημαρχείου, χωρίς επιτήδευση στην ανάρτηση των
έργων & με σκοπό αυτά, να αποτελέσουν αναπόσπαστο αισθητικά κομμάτι της
καθημερινότητας των εργαζόμενων, των συναλλασσόμενων πολιτών με τις υπηρεσίες
του Δήμου & φυσικά των επισκεπτών.
Το Δημαρχείο, μετατρέπεται για δυο μήνες, σε
εκθεσιακό χώρο με τα έργα ενός σύγχρονου Έλληνα καλλιτέχνη, στη προσπάθεια να
αλλάξει η «απρόσωπη» όψη του δημόσιου κτιρίου όταν οι τοίχοι του κοσμούνται από
έργα τέχνης, διαμορφώνοντας αξίες σε όλους, κινητοποιώντας την επιθυμία για έρευνα, αποδοχή ή απόρριψη,
δημιουργία & προβληματισμό.
εκθεσιακό χώρο με τα έργα ενός σύγχρονου Έλληνα καλλιτέχνη, στη προσπάθεια να
αλλάξει η «απρόσωπη» όψη του δημόσιου κτιρίου όταν οι τοίχοι του κοσμούνται από
έργα τέχνης, διαμορφώνοντας αξίες σε όλους, κινητοποιώντας την επιθυμία για έρευνα, αποδοχή ή απόρριψη,
δημιουργία & προβληματισμό.
Η Σκύρος, νησί του κεντρικού Αιγαίου, έχει
αποτελέσει τα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια, τόπο που ο Βασίλης Καρακατσάνης
περνά μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ο χώρος του μικρός, όπως & η πλειοψηφία
των Σκυριανών σπιτιών, έχει αποτελέσει μάθημα «λιτότητας», τόσο στη
καθημερινότητα, όσο & στον τρόπο σκέψης του.
αποτελέσει τα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια, τόπο που ο Βασίλης Καρακατσάνης
περνά μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ο χώρος του μικρός, όπως & η πλειοψηφία
των Σκυριανών σπιτιών, έχει αποτελέσει μάθημα «λιτότητας», τόσο στη
καθημερινότητα, όσο & στον τρόπο σκέψης του.
Η ανάγκη καταγραφής στον καμβά του θέματος
«Σκύρος» τον απασχόλησε πολλά χρόνια, Ο τρόπος & η προσπάθεια ήταν η
αποφυγή της περιγραφής από την πρώτη ανάγνωση & η επιλογή συγκεκριμένων
στοιχείων του χώρου, της λαογραφίας, των ανθρώπων, πράγματα που
αποτέλεσαν το συναισθηματικά φορτισμένο & σημειολογικά λιτό, υλικό
της ‘τοπιογραφίας’ του.
«Σκύρος» τον απασχόλησε πολλά χρόνια, Ο τρόπος & η προσπάθεια ήταν η
αποφυγή της περιγραφής από την πρώτη ανάγνωση & η επιλογή συγκεκριμένων
στοιχείων του χώρου, της λαογραφίας, των ανθρώπων, πράγματα που
αποτέλεσαν το συναισθηματικά φορτισμένο & σημειολογικά λιτό, υλικό
της ‘τοπιογραφίας’ του.
Η γραφή του Καρακατσάνη, έχει & εδώ τη
συνέπεια των προηγουμένων χρόνων ( On Wall 2002 ) – ( Urban Details 2011 ) – ( Carpets
2, 2015 ), με αποτέλεσμα την αποτύπωση της έντονης συναισθηματικότητας &
βιωματικής του σχέσης, με την συγκεκριμένη ιχνηλάτηση, κοσκίνισμα θα μπορούσε
κανείς να χαρακτηρίσει, την επιλογή των στοιχείων, μέσα από την πληθώρα του
πραγματικού χώρου, που επέλεξε σε μικρό αριθμό έργων, να αποτυπώσει.
συνέπεια των προηγουμένων χρόνων ( On Wall 2002 ) – ( Urban Details 2011 ) – ( Carpets
2, 2015 ), με αποτέλεσμα την αποτύπωση της έντονης συναισθηματικότητας &
βιωματικής του σχέσης, με την συγκεκριμένη ιχνηλάτηση, κοσκίνισμα θα μπορούσε
κανείς να χαρακτηρίσει, την επιλογή των στοιχείων, μέσα από την πληθώρα του
πραγματικού χώρου, που επέλεξε σε μικρό αριθμό έργων, να αποτυπώσει.
Η Αθηνά Σχινά, κριτικός & ιστορικός τέχνης, γράφει:
«Μεταισθήσεις».
«Εκτός από τα βιώματα και τις μνήμες που
αποκτά κανείς από έναν τόπο, υπάρχουν και οι μεταισθήσεις που δημιουργούνται με
τον χρόνο, καθώς αυτές συνδυαστικά προκαλούνται από εντυπώσεις και
παρατηρήσεις, από συνειρμούς και συσχετισμούς, οι οποίοι αφορούν ποικίλους
τρόπους διεργασιών και λειτουργιών του υποσυνειδήτου.
αποκτά κανείς από έναν τόπο, υπάρχουν και οι μεταισθήσεις που δημιουργούνται με
τον χρόνο, καθώς αυτές συνδυαστικά προκαλούνται από εντυπώσεις και
παρατηρήσεις, από συνειρμούς και συσχετισμούς, οι οποίοι αφορούν ποικίλους
τρόπους διεργασιών και λειτουργιών του υποσυνειδήτου.
Ο Βασίλης Καρακατσάνης έχει επιλέξει έναν
τέτοιο τόπο, που τον προσδιορίζει με το γεωγραφικό του στίγμα, προκειμένου
φαντασιακά να τον απογειώσει κι αυτός δεν είναι άλλος από την Σκύρο.
τέτοιο τόπο, που τον προσδιορίζει με το γεωγραφικό του στίγμα, προκειμένου
φαντασιακά να τον απογειώσει κι αυτός δεν είναι άλλος από την Σκύρο.
Το αιγαιοπελαγίτικο αυτό νησί γίνεται για τον
καλλιτέχνη, ο μίτος της Αριάδνης, προκειμένου να εισέλθει, να αντλήσει και
εικαστικά να μεταπλάσει στοιχεία από τα ενδότερα του τόπου και του «εαυτού»,
εφόσον και οι δύο αυτές παράμετροι εδώ ταυτίζονται. Έτσι, το γεωγραφικό στίγμα
της Σκύρου, μεταφράζεται σε έναν συσχετισμό μαθηματικών και φυσικών όρων, που
ουσιαστικά αποκαθηλώνει την Σκύρο, μετατρέποντάς την, μέσα από αυτά τα έργα, σε
μια «γεωδεσία» αισθήσεων, ονειρικών καταστάσεων και απορροών της μνήμης.
καλλιτέχνη, ο μίτος της Αριάδνης, προκειμένου να εισέλθει, να αντλήσει και
εικαστικά να μεταπλάσει στοιχεία από τα ενδότερα του τόπου και του «εαυτού»,
εφόσον και οι δύο αυτές παράμετροι εδώ ταυτίζονται. Έτσι, το γεωγραφικό στίγμα
της Σκύρου, μεταφράζεται σε έναν συσχετισμό μαθηματικών και φυσικών όρων, που
ουσιαστικά αποκαθηλώνει την Σκύρο, μετατρέποντάς την, μέσα από αυτά τα έργα, σε
μια «γεωδεσία» αισθήσεων, ονειρικών καταστάσεων και απορροών της μνήμης.
Ο Βασίλης Καρακατσάνης, όντας πάντοτε
εσωτερικά συνεπής με προγενέστερα στάδια της δουλειάς του, στην συγκεκριμένη
ενότητα χρησιμοποιεί ένα μεικτό και προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, που
περιλαμβάνει, εκτός από την δική του υφολογία, μετουσιωμένα στοιχεία του νέο –
φωβισμού, της χειρονομιακής λυρικής αφαίρεσης, της δυναμικής γραφής του
εξπρεσιονισμού και της νέο – ποπ κουλτούρας.
εσωτερικά συνεπής με προγενέστερα στάδια της δουλειάς του, στην συγκεκριμένη
ενότητα χρησιμοποιεί ένα μεικτό και προσωπικό μορφοπλαστικό λεξιλόγιο, που
περιλαμβάνει, εκτός από την δική του υφολογία, μετουσιωμένα στοιχεία του νέο –
φωβισμού, της χειρονομιακής λυρικής αφαίρεσης, της δυναμικής γραφής του
εξπρεσιονισμού και της νέο – ποπ κουλτούρας.
Με αρχικό έναυσμα την οδοιπορία ( πραγματική
και φαντασιακή ) για να κατακτήσει και να αποδώσει εκφραστικά το νησί, μέσα από
τα μάτια του μυαλού και της καρδιάς του, αλλά και μέσα από τις συσσωρευόμενες
εν τω μεταξύ μνήμες του, ο ζωγράφος διαπραγματεύεται με οίστρο, ορισμένα
αναγνωρίσιμα μοτίβα, όπως είναι τα χαρακτηριστικά αγροτικά υποδήματα, τα «τροχάδια»,
που θυμίζουν πολύ τα αρχαιοελληνικά πέδιλα. Τα «τροχάδια» σηματοδοτούν
ταυτοχρόνως μέτρα, μεγέθη κι αποστάσεις για τον οικείο, αλλά και τον αενάως
πρωτοφανέρωτο κόσμο του νησιού. Άλλα μοτίβα αναφοράς είναι τα χρώματα και τα
σχήματα των κεραμικών της Σκύρου, όπως επίσης οι στέγες των σπιτιών της με τα
γκρίζα, τα λευκά και τα σκούρα ανθρακί τους χρώματα, που διαμορφώνουν μέσα από
τα ψυχοσυναισθηματικά φίλτρα του καλλιτέχνη, παράδοξες, ρυθμικές σκακιέρες.
και φαντασιακή ) για να κατακτήσει και να αποδώσει εκφραστικά το νησί, μέσα από
τα μάτια του μυαλού και της καρδιάς του, αλλά και μέσα από τις συσσωρευόμενες
εν τω μεταξύ μνήμες του, ο ζωγράφος διαπραγματεύεται με οίστρο, ορισμένα
αναγνωρίσιμα μοτίβα, όπως είναι τα χαρακτηριστικά αγροτικά υποδήματα, τα «τροχάδια»,
που θυμίζουν πολύ τα αρχαιοελληνικά πέδιλα. Τα «τροχάδια» σηματοδοτούν
ταυτοχρόνως μέτρα, μεγέθη κι αποστάσεις για τον οικείο, αλλά και τον αενάως
πρωτοφανέρωτο κόσμο του νησιού. Άλλα μοτίβα αναφοράς είναι τα χρώματα και τα
σχήματα των κεραμικών της Σκύρου, όπως επίσης οι στέγες των σπιτιών της με τα
γκρίζα, τα λευκά και τα σκούρα ανθρακί τους χρώματα, που διαμορφώνουν μέσα από
τα ψυχοσυναισθηματικά φίλτρα του καλλιτέχνη, παράδοξες, ρυθμικές σκακιέρες.
Μετουσιώνοντας αυτές του τις πολύχρονες
εμπειρίες και τις συσσωρευμένες του μνήμες, ο Βασίλης Καρακατσάνης, δημιουργεί
έργα με δονήσεις, αρμονικές αντιστίξεις, δυναμική γραφή κι εντάσεις,
προσθέτοντας με ποιητικό τρόπο τις ελεγείες και την νοσταλγία του για έναν τόπο
ονειρικό και την ίδια στιγμή πραγματικό, που τον ταξιδεύει, καθώς κι ο ίδιος ως
υπέρ – συνειδητότητα, μεταμορφώνεται στο εδώ και στο εκεί της ουτοπίας, μέσα
πάντοτε από τις ποικίλες, όσο και τις πολυεπίπεδες όψεις της θέασης, οι οποίες
περιλαμβάνουν μαζί και τις υπερβάσεις της».
εμπειρίες και τις συσσωρευμένες του μνήμες, ο Βασίλης Καρακατσάνης, δημιουργεί
έργα με δονήσεις, αρμονικές αντιστίξεις, δυναμική γραφή κι εντάσεις,
προσθέτοντας με ποιητικό τρόπο τις ελεγείες και την νοσταλγία του για έναν τόπο
ονειρικό και την ίδια στιγμή πραγματικό, που τον ταξιδεύει, καθώς κι ο ίδιος ως
υπέρ – συνειδητότητα, μεταμορφώνεται στο εδώ και στο εκεί της ουτοπίας, μέσα
πάντοτε από τις ποικίλες, όσο και τις πολυεπίπεδες όψεις της θέασης, οι οποίες
περιλαμβάνουν μαζί και τις υπερβάσεις της».
Αθηνά
Σχινά
Σχινά
Κριτικός & Ιστορικός Τέχνης
Ο Βασίλης Καρακατσάνης γεννήθηκε στην Αθήνα το
1957 όπου ζει & εργάζεται. Σπούδασε ζωγραφική στις Ανώτατες Σχολές Καλών
Τεχνών της Αθήνας & Βαρκελώνης, συντήρηση αρχιτεκτονικών μνημείων στο
Centro Europeo της Βενετίας, με υποτροφίες του ΙΚΥ, της Ισπανικής Κυβέρνησης
& του Συμβουλίου της Ευρώπης.
1957 όπου ζει & εργάζεται. Σπούδασε ζωγραφική στις Ανώτατες Σχολές Καλών
Τεχνών της Αθήνας & Βαρκελώνης, συντήρηση αρχιτεκτονικών μνημείων στο
Centro Europeo της Βενετίας, με υποτροφίες του ΙΚΥ, της Ισπανικής Κυβέρνησης
& του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Έχει εκθέσει από το 1982 έως σήμερα, (ατομικές
εκθέσεις) στην Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία, Ιταλία, Ινδονησία, Ισημερινό, Τουρκία,
Δανία & Γερμανία παρουσιάζοντας το προσωπικό του εικαστικό λεξιλόγιο,
αντλώντας θεματικές ενότητες κυρίως από βιωματικές εμπειρίες και από την
παρατήρηση του οικείου κόσμου που τον περιβάλλει. Οργανώνει συχνά τις συνθέσεις
του με θεατρική αντίληψη και ανάγει το καθημερινό αντικείμενο σε δομικό
στοιχείο των έργων του. Χρησιμοποιεί καθαρή και πλούσια χρωματική κλίμακα με
ζωηρές χρωματικές αντιθέσεις, μεταπλάθοντας με εικαστικές παρεμβάσεις αυτούσια
στοιχεία του υπαρκτού και βιωματικού του χώρου και διερευνώντας με ευαισθησία
τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης.
εκθέσεις) στην Ελλάδα, Κύπρο, Ισπανία, Ιταλία, Ινδονησία, Ισημερινό, Τουρκία,
Δανία & Γερμανία παρουσιάζοντας το προσωπικό του εικαστικό λεξιλόγιο,
αντλώντας θεματικές ενότητες κυρίως από βιωματικές εμπειρίες και από την
παρατήρηση του οικείου κόσμου που τον περιβάλλει. Οργανώνει συχνά τις συνθέσεις
του με θεατρική αντίληψη και ανάγει το καθημερινό αντικείμενο σε δομικό
στοιχείο των έργων του. Χρησιμοποιεί καθαρή και πλούσια χρωματική κλίμακα με
ζωηρές χρωματικές αντιθέσεις, μεταπλάθοντας με εικαστικές παρεμβάσεις αυτούσια
στοιχεία του υπαρκτού και βιωματικού του χώρου και διερευνώντας με ευαισθησία
τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης.
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό στο Δημαρχείο και οι ώρες λειτουργίας είναι από τις 8:00 έως 15:00, Σαββάτο, Κυριακή: κλειστά.
ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
ΣΚΥΡΟΥ
ΣΚΥΡΟΥ
Σκύρος | Ν. Ευβοίας 34007
+30-22223-50300 +30-22220-91716
Vassilis Karakatsanis
“Longitude &
Latitude 24.5658 / 38.9068”.
Latitude 24.5658 / 38.9068”.
Duration:
July 17th –
September 15th , 2017
July 17th –
September 15th , 2017
Opening
Hours: Monday – Friday: 8:00-15:00 | Saturday & Sunday: closed
Hours: Monday – Friday: 8:00-15:00 | Saturday & Sunday: closed
From
the 17th of July until the 15th of September 2017, at the City Hall of Skyros,
the artist Vassilis Karakatsanis will be exhibiting his work
the 17th of July until the 15th of September 2017, at the City Hall of Skyros,
the artist Vassilis Karakatsanis will be exhibiting his work
under
the title ‘Longitude & latitude 24.5658 / 38.9068’.
the title ‘Longitude & latitude 24.5658 / 38.9068’.
From
the 7th of April until the 20th of May 2017, the exhibition took place in Art
Prisma Gallery of Piraeus, participating the same time at the artistic events
of the galleries of Athens and Piraeus ‘Gallery Walk’ for Documenta 14.
the 7th of April until the 20th of May 2017, the exhibition took place in Art
Prisma Gallery of Piraeus, participating the same time at the artistic events
of the galleries of Athens and Piraeus ‘Gallery Walk’ for Documenta 14.
The
artist displays part of his work regarding a visual record of Skyros throughout
the years of 2016 and 2017, at the work place of the City Hall. The paintings
are placed in the most unpretentious way, so they will be an integral aesthetic
part of the everyday life of employees, trading citizens that seek for the
services of the municipality and of’ course visitors. For two months the City
Hall will be transformed into an exhibition center, hosting the work of a
contemporary Greek artist, in attempt to change the “impersonal” face
of a public building by decorating its walls with fine art, molding values,
stimulating the will for research, acceptance or rejection, creation and
concern.
artist displays part of his work regarding a visual record of Skyros throughout
the years of 2016 and 2017, at the work place of the City Hall. The paintings
are placed in the most unpretentious way, so they will be an integral aesthetic
part of the everyday life of employees, trading citizens that seek for the
services of the municipality and of’ course visitors. For two months the City
Hall will be transformed into an exhibition center, hosting the work of a
contemporary Greek artist, in attempt to change the “impersonal” face
of a public building by decorating its walls with fine art, molding values,
stimulating the will for research, acceptance or rejection, creation and
concern.
Over
the past fourteen years, Skyros, an island in the central Aegean, has been a
place where Vassilis Karakatsanis has spent long periods of time. The space he
inhabits there is small, like the majority of Skyrian houses, and constitutes a
lesson in austerity, in terms both of everyday life and the artist’s way of
thinking.
the past fourteen years, Skyros, an island in the central Aegean, has been a
place where Vassilis Karakatsanis has spent long periods of time. The space he
inhabits there is small, like the majority of Skyrian houses, and constitutes a
lesson in austerity, in terms both of everyday life and the artist’s way of
thinking.
The
need to capture on canvas the subject of “Skyros” had been on Karakatsanis’s
mind for many years. The way he chose to do this was to avoid describing things
at first sight, but rather to choose certain features of the space, folk
tradition and the people; all this formed the emotionally charged and semantically
sparse material of his landscape painting.
need to capture on canvas the subject of “Skyros” had been on Karakatsanis’s
mind for many years. The way he chose to do this was to avoid describing things
at first sight, but rather to choose certain features of the space, folk
tradition and the people; all this formed the emotionally charged and semantically
sparse material of his landscape painting.
Karakatsanis’s
style displays here the consistency of previous years – On Wall (2002), Urban
Details (2011), Carpets 2 (2015). The result is the rendering of his intense
emotional and experiential relationship with this particular exploration. One
might describe it as a sifting through the plethora of features at his
disposal, before selecting the ones he has portrayed in a limited number of
paintings.
style displays here the consistency of previous years – On Wall (2002), Urban
Details (2011), Carpets 2 (2015). The result is the rendering of his intense
emotional and experiential relationship with this particular exploration. One
might describe it as a sifting through the plethora of features at his
disposal, before selecting the ones he has portrayed in a limited number of
paintings.
Athina
Schina, art critic and art historian, writes:
Schina, art critic and art historian, writes:
“After-sensations”
“Besides
the experiences and memories one acquires from a certain place, there are also
the after-sensations which emerge in time, as they are produced from a
combination of impressions and observations, associations and correlations
which concern the various ways in which the subconscious functions and
processes information.
the experiences and memories one acquires from a certain place, there are also
the after-sensations which emerge in time, as they are produced from a
combination of impressions and observations, associations and correlations
which concern the various ways in which the subconscious functions and
processes information.
The
place Vassilis Karakatsanis has chosen to define geographically and then
elevate to another sphere through his imagination is none other than Skyros.
place Vassilis Karakatsanis has chosen to define geographically and then
elevate to another sphere through his imagination is none other than Skyros.
This
Aegean island becomes, for the artist, the thread of Ariadne, allowing him to
enter, absorb and artistically reshape elements from the interior of the place
and the “self”, since both these parameters here are one and the same. Thus,
Skyros’s geographical identity is translated into a correlation between
mathematical and physical terms, which essentially demystifies it, transforming
it, through these works, into a “geodesy” of sensations, dreamlike states and
emanations from memory.
Aegean island becomes, for the artist, the thread of Ariadne, allowing him to
enter, absorb and artistically reshape elements from the interior of the place
and the “self”, since both these parameters here are one and the same. Thus,
Skyros’s geographical identity is translated into a correlation between
mathematical and physical terms, which essentially demystifies it, transforming
it, through these works, into a “geodesy” of sensations, dreamlike states and
emanations from memory.
Vassilis
Karakatsanis, being always internally consistent with earlier stages of his
work, uses, in this group of works, a mixed and very personal morphoplastic
vocabulary, which includes, besides his own established style, transformed
elements of neo-fauvism, gestural lyrical abstraction, the dynamic gesture of
expressionism and neo-pop culture.
Karakatsanis, being always internally consistent with earlier stages of his
work, uses, in this group of works, a mixed and very personal morphoplastic
vocabulary, which includes, besides his own established style, transformed
elements of neo-fauvism, gestural lyrical abstraction, the dynamic gesture of
expressionism and neo-pop culture.
Having
chosen the method of hiking (whether real or imaginary) in order to make the
island his own and then render it through the eyes of his mind and his heart,
as well as through the memories that accumulated meanwhile, the painter,
showing great inspiration, works with certain recognizable motifs, such as the
typical rural shoes called “trochadia”, which are reminiscent of ancient Greek
sandals. The “trochadia” also act as markers for measures, sizes and distances
in the familiar yet eternally novel world of the island. Other reference motifs
include the colors and shapes of Skyrian ceramics, and the roofs of houses with
their grey, white and dark charcoal colors, which, through the artist’s
psycho-emotional filters, emerge as paradoxical, rhythmical chessboards.
chosen the method of hiking (whether real or imaginary) in order to make the
island his own and then render it through the eyes of his mind and his heart,
as well as through the memories that accumulated meanwhile, the painter,
showing great inspiration, works with certain recognizable motifs, such as the
typical rural shoes called “trochadia”, which are reminiscent of ancient Greek
sandals. The “trochadia” also act as markers for measures, sizes and distances
in the familiar yet eternally novel world of the island. Other reference motifs
include the colors and shapes of Skyrian ceramics, and the roofs of houses with
their grey, white and dark charcoal colors, which, through the artist’s
psycho-emotional filters, emerge as paradoxical, rhythmical chessboards.
By
transforming these years-long experiences and accumulated memories of his,
Vassilis Karakatsanis creates works with vibrations, harmonious counterpoints,
dynamic gestures and tensions, poetically adding his elegies and his longing
for a dreamlike, and at the same time real, place, which will take him on a
journey, as he himself, as a super-consciousness, is transformed in the here
and there of utopia, always through the varied and multifaceted aspects of
viewing, which also include its transcending.”
transforming these years-long experiences and accumulated memories of his,
Vassilis Karakatsanis creates works with vibrations, harmonious counterpoints,
dynamic gestures and tensions, poetically adding his elegies and his longing
for a dreamlike, and at the same time real, place, which will take him on a
journey, as he himself, as a super-consciousness, is transformed in the here
and there of utopia, always through the varied and multifaceted aspects of
viewing, which also include its transcending.”
Athina
Schina
Schina
Art
Critic and Art Historian
Critic and Art Historian
Vassilis
Karakatsanis (b. 1957, Athens) lives and works in Athens. He has shown his work
in solo exhibitions in Greece, Cyprus, Spain, Italy, Indonesia, Ecuador,
Turkey, Denmark and Germany, presenting his personal visual vocabulary, drawing
his themes primarily from his experiences and the observation of the familiar
world that surrounds him. He often organizes his exhibitions with a theatrical
perception and reduces the everyday object to a structural element of his
works. He uses a clean and rich color scale with vivid color contrasts,
transforming elements of his extant and experiential space into artistic
interventions, and keenly exploring the limits between reality and illusion.
Karakatsanis (b. 1957, Athens) lives and works in Athens. He has shown his work
in solo exhibitions in Greece, Cyprus, Spain, Italy, Indonesia, Ecuador,
Turkey, Denmark and Germany, presenting his personal visual vocabulary, drawing
his themes primarily from his experiences and the observation of the familiar
world that surrounds him. He often organizes his exhibitions with a theatrical
perception and reduces the everyday object to a structural element of his
works. He uses a clean and rich color scale with vivid color contrasts,
transforming elements of his extant and experiential space into artistic
interventions, and keenly exploring the limits between reality and illusion.
CITY HALL
Skyros 34007 | Greece
+30-22223-50300 +30-22220-91716
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...
Δημήτρης Χαλάτσης «Συγχύσεις». Ατομική έκθεση στο Potential Project.
«Μετατοπίσεις». Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής του Παναγιώτη Σιάγκρη στην Sianti Gallery