Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας, Ιούνιος 2016. Πάρις Φιλιππάκης, Διπλωματική Εργασία.
Αυτές οι
κατασκευές είναι αντικείμενα μιας μυθολογίας, ενός φανταστικού κόσμου, με
σαφείς αναφορές στον πολιτισμό μας.
Είναι αντικείμενα παρανόησης, η οποία προκύπτει από την αδυναμία του ανθρώπου
να αναζητήσει βαθύτερες έννοιες και την εμμονή του να αρπάζει και να
εκμεταλλεύεται την δύναμη από εκεί που αντιλαμβάνεται πως υπάρχει…
κατασκευές είναι αντικείμενα μιας μυθολογίας, ενός φανταστικού κόσμου, με
σαφείς αναφορές στον πολιτισμό μας.
Είναι αντικείμενα παρανόησης, η οποία προκύπτει από την αδυναμία του ανθρώπου
να αναζητήσει βαθύτερες έννοιες και την εμμονή του να αρπάζει και να
εκμεταλλεύεται την δύναμη από εκεί που αντιλαμβάνεται πως υπάρχει…
Όλα
ξεκίνησαν με χιουμοριστική διάθεση, όταν στην είδηση μιας θαυματουργής εικόνας, δημιουργήθηκε η
ανάγκη να κατασκευάσω τον «συλλέκτη δακρύων».
Ακολούθησαν και τα άλλα έργα όπως
το «ακάνθινο στεφάνι», άλλο ένα εργαλείο απομύζησης.
ξεκίνησαν με χιουμοριστική διάθεση, όταν στην είδηση μιας θαυματουργής εικόνας, δημιουργήθηκε η
ανάγκη να κατασκευάσω τον «συλλέκτη δακρύων».
Ακολούθησαν και τα άλλα έργα όπως
το «ακάνθινο στεφάνι», άλλο ένα εργαλείο απομύζησης.
Εμπνευσμένο
από την νουβέλα «η επιπεδοχώρα», το «λατρευτικό σύμβολο» αντιπροσωπεύει την
οικοδόμηση ενός ολόκληρου συστήματος πίστης και κατ’ επέκταση ενός πολιτισμού
πάνω σε κάτι το οποίο ο άνθρωπος δεν κατανόησε. Το ανεξήγητο φαινόμενο που θα
βιώσει ο δισδιάστατος πολίτης της επιπεδοχώρας όταν μια τρισδιάστατη σφαίρα
εισέλθει στον κόσμο του, θα θεοποιηθεί και θα λατρευτεί. Μια τελεία, ένα σημείο,
ένα στίγμα. Και μετά μια γραμμή. Θα
μεγαλώσει, θα μικρύνει, θα γίνει σημείο και θα χαθεί για πάντα. Ποτέ του δεν
μπόρεσε να δει την σφαίρα, ούτε καν να την φανταστεί.
από την νουβέλα «η επιπεδοχώρα», το «λατρευτικό σύμβολο» αντιπροσωπεύει την
οικοδόμηση ενός ολόκληρου συστήματος πίστης και κατ’ επέκταση ενός πολιτισμού
πάνω σε κάτι το οποίο ο άνθρωπος δεν κατανόησε. Το ανεξήγητο φαινόμενο που θα
βιώσει ο δισδιάστατος πολίτης της επιπεδοχώρας όταν μια τρισδιάστατη σφαίρα
εισέλθει στον κόσμο του, θα θεοποιηθεί και θα λατρευτεί. Μια τελεία, ένα σημείο,
ένα στίγμα. Και μετά μια γραμμή. Θα
μεγαλώσει, θα μικρύνει, θα γίνει σημείο και θα χαθεί για πάντα. Ποτέ του δεν
μπόρεσε να δει την σφαίρα, ούτε καν να την φανταστεί.
Πάρις Φιλιππάκης
Ο Πάρις Φιλιππάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το
1980. Το 2008 εισήχθη στη Σχολή Μαρμαρογλυπτικής της Τήνου απ΄ όπου αποφοίτησε
το 2011. Το ίδιο έτος ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
της Αθήνας ενώ συγχρόνως δίδασκε σε εργαστήριο μαρμαρογλυπτικής.
1980. Το 2008 εισήχθη στη Σχολή Μαρμαρογλυπτικής της Τήνου απ΄ όπου αποφοίτησε
το 2011. Το ίδιο έτος ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
της Αθήνας ενώ συγχρόνως δίδασκε σε εργαστήριο μαρμαρογλυπτικής.
Σήμερα συνεχίζει τη διδασκαλία και ως
τελειόφοιτος της Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας παρουσίασε τη διπλωματική του εργασία την
τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου του τρέχοντος έτους ( 2016 ).
τελειόφοιτος της Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας παρουσίασε τη διπλωματική του εργασία την
τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου του τρέχοντος έτους ( 2016 ).
Τηλ. Επικοινωνίας: 694 735 0035
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
ECOPHILIA NOW Festival 2024 στον πολυχώρο της ΠΛΥΦΑ
«My Pietà». Ομαδική έκθεση από την αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος.
Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Δημοκρατία και Συγκρούσεις / Democracy and Conflicts»
Νίκος Μπασιάς «Φλογισμένα Τάματα, Μνήμης και Θυσίας».
Pino Pandolfini “FLORA EFFIMERA”. Ατομική έκθεση χαρακτικής στον χώρο τέχνης ETCH INK.