«Κύματι θαλάσσης» : Ατομική έκθεση ζωγραφικής της Μαριέττας Αντιόχου στη Γκαλερί Αργώ.
Εγκαίνια : Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018
Διάρκεια έως 10 Μαρτίου 2018
«Ανείπωτη και, μάλιστα, διττή είναι η
ποίηση που αναδύεται από τις εικαστικές συνθέσεις [ ακουαρέλες, μεικτή τεχνική
και σχέδια ] της Μαριέττας Αντιόχου.
ποίηση που αναδύεται από τις εικαστικές συνθέσεις [ ακουαρέλες, μεικτή τεχνική
και σχέδια ] της Μαριέττας Αντιόχου.
Διττές, όντως, δημιουργίες προβάλουν
τα έργα της καθώς ακόμη και ένα παραμικρό αλλά πάντοτε σημαίνον αντικείμενο
αποτελεί μιαν ιδιαίτερα υπαινιχτική παρουσία. Παρουσία που το καθιστά
αντικείμενο – κλειδί, όχι μόνο σ το οπτικό πεδίο του θεατή αλλά και σε ότι
αφορά την επικοινωνία με τη φαντασία του.
τα έργα της καθώς ακόμη και ένα παραμικρό αλλά πάντοτε σημαίνον αντικείμενο
αποτελεί μιαν ιδιαίτερα υπαινιχτική παρουσία. Παρουσία που το καθιστά
αντικείμενο – κλειδί, όχι μόνο σ το οπτικό πεδίο του θεατή αλλά και σε ότι
αφορά την επικοινωνία με τη φαντασία του.
Στις παραλίες και στις απολήξεις των
κυμάτων που σμίγουν σχεδόν ερωτικά προβάλλοντας κατεξοχήν υπαινιχτικές
παρουσίες, ο θεατής προσλαμβάνει δημιουργικά το μέγεθος της ποιητικής
ιδιοσυγκρασίας της Αντιόχου. Πράγματι, η σημαντική δημιουργός κατορθώνει να
αναμεταδώσει στο ακέραιο την υφή του αφρού των κυμάτων στην απόληξη τους και τις
χαρισματικές διαθλάσεις του φωτός μέχρι και ανάμεσα στους κόκκους της άμμου .
κυμάτων που σμίγουν σχεδόν ερωτικά προβάλλοντας κατεξοχήν υπαινιχτικές
παρουσίες, ο θεατής προσλαμβάνει δημιουργικά το μέγεθος της ποιητικής
ιδιοσυγκρασίας της Αντιόχου. Πράγματι, η σημαντική δημιουργός κατορθώνει να
αναμεταδώσει στο ακέραιο την υφή του αφρού των κυμάτων στην απόληξη τους και τις
χαρισματικές διαθλάσεις του φωτός μέχρι και ανάμεσα στους κόκκους της άμμου .
Υποδειγματικοί είναι, όντως ,οι
χειρισμοί του φωτός από την ζωγράφο καθώς, η τελευταία μας υποβάλλει – όσο
γίνεται πιο διεγερτικά – αυτή καθαυτή την «αύρα» του φωτός της πατρίδας μας
ακόμη και στις απειροελάχιστες αλλά πάντοτε εύγλωττες διακυμάνσεις του.
χειρισμοί του φωτός από την ζωγράφο καθώς, η τελευταία μας υποβάλλει – όσο
γίνεται πιο διεγερτικά – αυτή καθαυτή την «αύρα» του φωτός της πατρίδας μας
ακόμη και στις απειροελάχιστες αλλά πάντοτε εύγλωττες διακυμάνσεις του.
Ιδιαίτερα ,η οπτική γωνία με την οποία
η Αντιόχου βιώνει το εκάστοτε ερέθισμα της σε συνάρτηση με την ευαισθησία στο
φως αποκαλύπτουν την ικανότητα της να μετουσιώνει το ρεαλιστικά δοσμένο θέμα
της σε μιαν υπερβατική εικόνα και το όποιο παραστατικά δοσμένο στοιχείο σε μεταφυσικό
– σε υφή – εύρημα. Γνώρισμα που προικίζει με μιαν ιδιωματική γητειά τα
απεικονιζόμενα καθιστώντας την κάθε σύνθεση: μικρόκοσμο κατ’ εικόνα και ομοίωση
του μακρόκοσμου. Το αίσθημα της απεραντοσύνης που μας καταλαμβάνει βλέποντας τα
έργα της, σε μιαν αντίστροφα ανάλογη σχέση με την απόλυτα παραστατική απόδοσή
τους ενισχύει τη χαρισματική υποβολή που ασκούν, με έναν κατ εξοχήν ποιητικό
τρόπο. Εδώ, το μικρό, το απειροελάχιστο προβάλλει μες από τον ψυχισμό και τον
χρωστήρα της Αντιόχου μνημειακό ενώ οι αποσπασματικά δοσμένες παραλίες στην αισθησιακή
επαφή τους με υγρό στοιχείο – στοιχειό, μας προσφέρουν μιαν ουσιαστική γεύση
από την απεραντοσύνη του σύμπαντος. Γεύση δηλωτική μιας ανείπωτης αλλά κατ
εξοχήν ποιητικά δοσμένης «ατμόσφαιρας» χαρακτηρισμένης από μια χαρισματική
γητειά. Αυτό, ακριβώς, το γνώρισμα αποτελεί την υπέρτατη μαρτυρία για το
δυναμικό και ουσιαστικό ταλέντο της Αντιόχου. Μαρτυρία που καθώς εγγυάται την
αποκρυπτογράφηση μιας Ιδέας συντελεί στο να αποτελούν τα έργα της : την
επαλήθευση του ορισμού του Πλάτωνα για την ουσιαστική, αυθεντική τέχνη.»
η Αντιόχου βιώνει το εκάστοτε ερέθισμα της σε συνάρτηση με την ευαισθησία στο
φως αποκαλύπτουν την ικανότητα της να μετουσιώνει το ρεαλιστικά δοσμένο θέμα
της σε μιαν υπερβατική εικόνα και το όποιο παραστατικά δοσμένο στοιχείο σε μεταφυσικό
– σε υφή – εύρημα. Γνώρισμα που προικίζει με μιαν ιδιωματική γητειά τα
απεικονιζόμενα καθιστώντας την κάθε σύνθεση: μικρόκοσμο κατ’ εικόνα και ομοίωση
του μακρόκοσμου. Το αίσθημα της απεραντοσύνης που μας καταλαμβάνει βλέποντας τα
έργα της, σε μιαν αντίστροφα ανάλογη σχέση με την απόλυτα παραστατική απόδοσή
τους ενισχύει τη χαρισματική υποβολή που ασκούν, με έναν κατ εξοχήν ποιητικό
τρόπο. Εδώ, το μικρό, το απειροελάχιστο προβάλλει μες από τον ψυχισμό και τον
χρωστήρα της Αντιόχου μνημειακό ενώ οι αποσπασματικά δοσμένες παραλίες στην αισθησιακή
επαφή τους με υγρό στοιχείο – στοιχειό, μας προσφέρουν μιαν ουσιαστική γεύση
από την απεραντοσύνη του σύμπαντος. Γεύση δηλωτική μιας ανείπωτης αλλά κατ
εξοχήν ποιητικά δοσμένης «ατμόσφαιρας» χαρακτηρισμένης από μια χαρισματική
γητειά. Αυτό, ακριβώς, το γνώρισμα αποτελεί την υπέρτατη μαρτυρία για το
δυναμικό και ουσιαστικό ταλέντο της Αντιόχου. Μαρτυρία που καθώς εγγυάται την
αποκρυπτογράφηση μιας Ιδέας συντελεί στο να αποτελούν τα έργα της : την
επαλήθευση του ορισμού του Πλάτωνα για την ουσιαστική, αυθεντική τέχνη.»
Ντόρα Ηλιοπούλου – Ρογκάν
Δρ. Ιστορικός της Τέχνης –
Τεχνοκριτικός
Τεχνοκριτικός
Officier des Arts et Lettres
Η Μαριέττα
Αντιόχου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της
Αθήνας με καθηγητή τον Π. Τέτση. Ζει και εργάζεται στη Αθήνα. Έχει
πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές και
θεματικές εκθέσεις σε χώρους τέχνης στην Ελλάδα.
Αντιόχου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της
Αθήνας με καθηγητή τον Π. Τέτση. Ζει και εργάζεται στη Αθήνα. Έχει
πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές και
θεματικές εκθέσεις σε χώρους τέχνης στην Ελλάδα.
Γκαλερί
Αργώ,
Νεοφύτου Δούκα 5, 10674 Κολωνάκι
Αργώ,
Νεοφύτου Δούκα 5, 10674 Κολωνάκι
Τηλ. 210 7249333 | Fax: 210 7249777
Εmail: info@argo-gallery.gr
Τρίτη έως και Παρασκευή: 10πμ-2μμ και
6μμ-9μμ | Σάββατο: 11πμ-3μμ
6μμ-9μμ | Σάββατο: 11πμ-3μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ομαδική Έκθεση στη Sianti Gallery «Μικρά Ζωγραφικά Έργα 2024 - 2025»
Το T.A.F./ the art foundation παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο "The Language Of Butoh Dance"
«8 Διαστάσεις». Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο T.A.F. / the art foundation.
Αλέξανδρος Σπαθούλας «Everywhere at the same time». Ατομική έκθεση ζωγραφικής.
K. ή ο συλλογικός τρόμος του ατομικού. Ομαδική έκθεση από τη συλλογή Σωτήρη Φέλιου.
Χαμπής: Η χαρακτική υφή της μνημονικής εμπειρίας από το κέντρο χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατ...